NOTA O AUTORACH:
Dorota Sowa – absolwentka Akademii
Humanistycznej im. A. Gieysztora w Pułtusku (wydział pedagogiki, specjalizacja
magisterska: Pedagogika ogólna, specjalizacja licencjacka: Edukacja plastyczna
z animacją społeczno-kulturalną). Ukończyła policealne studium plastyczne w
Warszawie. Rozpoczęła studia podyplomowe z Arteterapii z elementami terapii
pedagogicznej w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej oraz praktykę kliniczną w zakresie arteterapii w
Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w
Tworkach.
Oliwia Zielińska –
absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w
Warszawie, specjalizacja - psychologia stosunków miedzykulturowych. Studentka
studiów
podyplomowych z Arteterapii z elementami terapii pedagogicznej w Instytucie
Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej;
Praktykantka z arteterapii w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im.
prof. Jana Mazurkiewicza w Tworkach.
ADRESACI (WIEK, PROBLEM): mężczyźni i kobiety, wiek od 15 roku życia
SPOSÓB REKRUTACJI DO ZAJĘĆ: Udział dobrowolny.
LICZEBNOŚĆ GRUPY: 12-15 osób
ZAGADNIENIE: Praca w formie wspólnego obrazu daje możliwość
opracowania i wizualnego przedstawienia tego, co w życiu człowieka może być
elementem uzdrawiającym. Uczestnicy zastanawiają się, jakie zjawiska, formy i kolory wpływają korzystnie na ich samopoczucie. Następuje dyskusja grupowa na ten temat. Przed podjęciem
twórczego działania członkowie grupy maja możliwość skoncentrowania się i uporządkowania myśli, jak
również dostrzeżenia różnorodności form pomocy terapeutycznej, jakie daje nam świat. W trakcie tworzenia Obrazu terapeutycznego i omawiania go, powstaje przestrzeń do refleksji oraz ekspresji twórczej na temat tego,
co nas uzdrawia dosłownie i w przenośni. Stworzenie dzieła oraz jego ekspozycja pomaga
w spojrzeniu na życie w sposób pozytywny. Temat i forma działania wzmagają kształtowanie relacji w
grupie, a także współpracę z innymi.
OBSZAR ROZWOJU: Emocjonalny, poznawczy.
CELE: Autorefleksja,
nawiązanie interakcji w grupie, budowanie więzi społecznych, redukcja
negatywnych emocji, koncentracja, koncentracja uwagi na pozytywnych aspektach
życia
Komentarze
Prześlij komentarz